Reacties van lezers op de vestiging van een asfaltcentrale in Meppel


< terug

01-07-2005 |  Jan Broekhans - Meppel

De voor en nadelen gelezen hebbend, vind ik het onbegrijpelijk dat de provinciale staten voornemens is een vergunning af te geven. Ook het onderzoek gaf aan dat er meer vervuild wordt, ook al bleef het binnen de huidige normen! Maar in ieder geval wordt het milieu meer vervuild met stoffen, schadelijke voor de gezondheid! Het Europees beleid is juist voor vermindering, ook de regering wil dat. Er is een wet in de maak om iets te doen aan schonere dieselmotoren en verplicht stellen van roetfilters. Al die vrachtwagens met asfalt (120 - 160 ritten per 24 uur) vervuilen ontzettend veel door de roet uitstoot, of hebben zij allemaal verplicht een ingebouwde roetfilter.
Heijmans heeft deze centrale zogenaamd nodig om in Noord Nederland te kunnen beschikken over voldoende asfalt. Ik heb gelezen, dat in Oost Groningen een asfaltcentrale staat, die beneden zijn capaciteit produceert, omdat er onvoldoende afgenomen wordt. Heijmans kan van deze centrale asfalt afnemen om de wegen in Drenthe en Groningen van een nieuw laag asfalt te voorzien. In Meppel hoeven zij geen nieuwe te bouwen, omdat zij in Groningen voldoende asfalt weg kunnen halen. Is daar aan gedacht?

 

< vorige

overzicht

volgende >

 

 

 

[ REAGEREN ]